søndag 23. mai 2010

Vaskemidler og stilfull oppbevaring

Boks til vaskemaskinpulver fra Kremmerhuset

Si hva du vil - men det er ikke alltid så lett å finne pen oppbevaring til vaskemidlene. Selv har jeg vaskemidlene i plastbokser jeg engang fikk fra Omo - ikke det peneste, men praktisk.

Boks fra Kremmerhuset - kanskje til farget vask?

Eller denne artige boksen til kr 279,- som du bl.a. får kjøpt hos Sweet Memories.

Jeg kom over dette bildet  (under) der eieren av vaskerommet hadde fått tak i praktiske beholdere og merket disse med innholdet. Jeg likte også oppbevaringen av tøymykner mm: Vannflasker (jeg synes det minner om VOSS-flasker) der hun har spraylakkert lokket.


På Etsy (hvor ellers) kan man finne utallige varianter av klesvaskemiddel - hva med disse fantastisk artige fruit loop'ene (se bilde under). Vaskemiddel med fruktlukt (du kan velge mellom flere lukter og grad av lukt), som skal være fint til tøybleier og sensitiv hud... Disse kan man ikke oppbevare i en boks - tenk deg et norges-glass fyllt med disse!

Fruit Loop klesvaskemiddel fra CleanB's etsybutikk - USD 9,25 for en "regular 50/100 bag" (aner ikke hvor mye det er)


Selv har jeg testet det miljøvennlige alternativet til vaskemiddel: Vaskenøtter. Det fungerte helt fint og klærne ble rene. Nøttene (ca 5 stykker) legges i en pose og puttes i maskinen sammen med klærne, du kan bruke nøttene rundt tre ganger før du må skifte de ut. Les mer om vaskenøtter her. Du kan forøvrig få kjøpt en prøvepose (som var det jeg gjorde) for bare kr 29.
Vaskenøtter - miljøvennlig vaskemiddel - fås bl.a. hos Mammabutikken

Tøymykner får man jo kjøpt ferdig i vakre beholdere - eller man kan kjøpe en flaske med patentkork og fylle på tøymykneren man vanligvis bruker.


Jeg hadde ikke hatt noe imot disse vakre flaskene med tøymykner fra www.lavendergreen.com

Durance tøymykner og vaskemiddel med lavendelduft til kr 289 for begge, fra Interiørdilla
Tøymykner fra Isabella Smith, fra Sweet Memories (finnes også vaskemiddel i samme serien) kr 95

SLOM flaske fra IKEA, kr. 19,-

Såpe er altså ikke bare såpe. Men viktigst av alt er selvsagt å ikke oppbevare det slik at barna får tak i det (men at far fortsatt får).

1 kommentar:

  1. Takk for tips om vaskenøtter, nå har jeg bestilt en prøvepakke! :)

    SvarSlett

LinkWithin