mandag 31. mai 2010

How to pimp your bike - med bl.a håndarbeid


Nuvel, jeg vet ikke helt om det akkurat kvalifiseres til pimping - men man kan helt klart gjøre en god, gammeldags sykkel enda mer nostalgisk ved å ha slike heklede eikebeskyttere (i mangel på et bedre ord). Disse fås kjøpt på den nederlandske butikken Simeli og finnes i flere farger. Nydelig!

Eller man kan pynte opp et gammelt sete med disse flotte setetrekkene fra sykkelpikene til den nette sum av kr 149,-.

Sy setetrekket selv - oppskrift på Pickles
Dersom du har overskudd og føler deg kreativ, kan du sy et selv - se gratis oppskrift på fantastiske Pickles.

Kan du hekle? Da kan du lage et setetrekk til sykkelen
Eller du kan hekle et selv - se gratis oppskrift fra det danske bladet Hendes verden (her finnes det forøvrig masse fine oppskrifter på søm, hekling og strikking).


Man må selvsagt ikke glemme sikkerheten midt oppi pimpingen - hva med denne superlekre tofargede hjelmen fra Viva til den nette sum av kr 998,- også den fra Sykkelpikene?



Eller denne hatten (og det finnes mange varianter), som også er en sykkelhjelm, fra Yakkay? Du får kjøpt de bl.a. hos Sykkelpikene og hos Artista på House of Oslo.


Til slutt må jeg bare legge inn dette bildet - en heklet sykkelvarmer.. Bildet er fra Crochet Spot. Det må være for spesielt interesserte?!?!?

God (sykkel)tur!

3 kommentarer:

  1. He he he dette var jo helt knall.......
    Lyser opp dagen å å litt farge på sykkelen ;)

    SvarSlett
  2. Så mange flotte ting du har funnet frem til her. Min favoritt er hatten:-)

    SvarSlett
  3. Så mye herlig!! Jeg har en gammel dbs damesykkel som mannen har pussa opp til meg, jeg har hekla setetrekk til den, men jeg har lenge drømt om en hekla eikebeskytter også, har bare ikke sett for meg hvordan jeg skal lage den... Kanskje jeg velger den enkle varianten og bestiller en fra Simeli, eller kanskje jeg ser nøye på bildene og prøver selv? Takk for supre tips uansett! (o:

    SvarSlett

LinkWithin