onsdag 5. mai 2010

Siste innlegg om babysett på en stund

Dette blir det siste innlegget om babysett på en stund - jeg lover. Endelig ble jeg ferdig med dette settet, har jo vært endel andre ting innimellom, men det er noe med det at det blir liggende å gnage på samvittigheten.

Jakken, lua og vottene har jeg blogget om tidligere - så det eneste som gjenstår nå er vel å si noen ord om sokkene: Mønsteret har jeg funnet på bloggen Ullent eventyr, og som resten av settet er de strikket i Mor Aase baby, på pinne 2,5 mm. For å få stripene på rett side når man bretter ned skaftet, har jeg strikket stripene på skaftet på "feil" side, mens stripene oppå foten er strikket på "rett" side.

Det som har tatt tid/har blitt utsatt i det lengste er snorene, som er såkalt i-cord (strikket snor). Fremgangsmåte for i-cord kan du se her. Snora til jakken er 85 cm lang, og det er kjedelig jobb på pinne 2,0 mm. Snorene til lua er litt bedre, siden de bare er 25 cm lange hver, men det er ikke den morsomste jobben det heller.

Jeg er veldig fornøyd med settet, synes det er guttete og nostalgisk. Så gjenstår det å se om vesle Oscar blir fornøyd - og om han vil passe det særlig lenge: Dersom han slekter på broren (og sjansen for dét er jo stor) blir han en diger unge.

10 kommentarer:

  1. Kjempe fint sett:-) Jeg liker veldig godt stripene! I dag har jeg sittet ute og strikket! Det var utrolig herlig! Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  2. Det ble jo et fantastisk lekkert sett!

    SvarSlett
  3. Fantastisk fin! Jeg har satt mamma til å strikke denne jakka:) Har litt for mange strikkeprosjekter selv fremover, og jeg har lyst å bruke denne på snuppa nå til sommeren. Ha en fiiin dag:)

    SvarSlett
  4. For et herlig sett! Det er så mye flott babytøy =)

    SvarSlett
  5. Det var et nydelig sett! Jeg har sansen for striper så dette gikk rett hjem=D
    Ønsker deg en strålende helg!=)

    SvarSlett
  6. Så fint det ble! Jeg fikk lyst til å strikke det til min lille gutt. Får begynne med sokkene.

    SvarSlett
  7. Nydelig sett - du er kjempeflink!

    SvarSlett

LinkWithin