søndag 23. mai 2010

Glimt fra lekeveldet

Det blir mye leker når man har en liten tass - enda jeg har vært restriktiv på leker, ønsket meg ordentlige ting og heller få, men gode. Det blir mengder allikevel. Bildet over er fra lekekroken hans under trappa - mest genialt er oppbevaringsmøbelet Trofast fra IKEA som passer perfekt under trappa:  En skuff til Duplo, en til Brio-tog, en til Schleich-figurer osv.

Foran ses siste anskaffelse: Trillebår fra Biltema. Han fikk den i gave av mormor, sammen med et hagesett med liten rive, jernrive, kost og spade. Kjempefine! Trillebåren bruker han til alt mulig, jeg finner den inne på badet, under spisebordet... Jeg har forsøkt å ta den ut, men det finner han seg ikke i - han skal ha sin tribelå inne.

Han er ikke så mye på rommet sitt (over) enda, men det hender han tusler opp på egenhånd for å styre litt. Her ses forøvrig nattbordene jeg malte for litt siden - nå funderer jeg på om jeg skal male skuffene på skrivebordet i samme fargene. Skrivebordet er for slitt til å ha noen verdi...

Forøvrig har vi ikke kjøpt et eneste møbel til rommet hans: Alt sto igjen fra de forrige eierne. Lampene er fra IKEA, globusen er arvegods etter farmor og farfar og er et ypperlig nattlys dersom Theodor plutselig skulle utvikle mørkeredsel.

Theodor har forøvrig arvet endel leker etter jeg var liten, selv om jeg må innrømme at han ikke får lov til å leke med de like aktivt som han har en tendens til å gjøre. Over ser du et lite knippe av tingene: Ei lita trillemarihøne (fra Brio?), leketelefon fra Fisher Price, kuleramme og sølvbestikk (både skje og gaffel).

2 kommentarer:

  1. Kjempefin lekekrok! :) Vi har også MENGDER av leker, selv om jeg ikke akkurat kjøper så mye selv...

    Den trappa deres: hva er det dere har i trinnene? Er det malt sort eller har dere lagt noe i?

    SvarSlett
  2. Trinnene har sort, flatvevd teppe - veldig kjekt med tanke på sklisikkerhet, ikke såå kjekt med tanke på at det meste syns.

    SvarSlett

LinkWithin