mandag 10. mai 2010

En cardigan verdig en prinsesse


Iller i hvertfall min lille prinsesse av en niese.. Jeg er endelig ferdig med Eyelet Yoke Cardigan, et gratismønster fra Lion Brand (klikk her for mønster), størrelse tre år. Det gikk med 4,25 nøster med det fantastisk myke Drops Silke Alpaca i rosa. Jeg begynte på jakken i mars, men så ble den liggende lenge pga mange andre prosjekter: I utgangspunktet er dette en rask og grei oppskrift.

Jakken er strikket på pinne 5,0 mm og har fått søte knapper kjøpt på Etsy-butikken Buttered parsnips: I oppskriften skal det bare være én knapp, men jeg syntes det ble litt mer praktisk med fire. Men tre hadde vært mer enn nok...

I det jeg ble ferdig med jakken, kom selvfølgelig Lion brand kommet med en ny og forbedret utgave av jakken (denne heter Eloise Eyelet Cardi) der det er mindre sying - dén oppskriften finner du her.


Jeg fikk Theodor til å være modell for jakken - han er en normalt stor 2,5 åring og jakken, som er størrelse tre år passer akkurat. Mottakeren fyller to år, så da burde den passe fin-fint!

9 kommentarer:

  1. Kjempe fin jakke med kule knapper:-) Fint å ha en liten modell å prøve på:-)

    SvarSlett
  2. Hei. Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Duuuuu.... disse illustrasjonene på bloggen din. Er det du som tegner dem? Jeg elsker dem.

    Klem hviit

    SvarSlett
  3. WOT????? Er det deg? så flink du er! Har du flere ting du har gjort? Sjekk ut webshoppen min www.hviit.no.... nå må jeg i tenkeboksen. Vi holder kontakten.

    SvarSlett
  4. Nydelig jakke og superskjønne kanpper! :)

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke. Og knappene er jo bare så fine :)

    SvarSlett
  6. Dette innlegget passet meg helt perfekt i dag, for jeg har hatt opskrifta til denne jakka liggende i noen ukr, sammen med Drops Silke Alpakka. Grunnen til at jeg ikke har tortå starte på den, er at jeg kun har 4 nøster, og jeg var usikker på hvilken størrelse det holdt til! Så takk skal du ha!! (o:

    Jakka di blei kjempesøt, knappene passa perfekt, og lille Teodor er en flott modell, som heldigvis enda ikke har begynt å stille spørsmålstegn ved at mor ikler han en prinsessejakke... (o:

    SvarSlett
  7. Og takk for tips om oppdatert oppskrift forresten, ser at jeg har den gamle liggende... Takket være deg sparte jeg meg for mye bry, og kanskje til og med opprekking pga for lite garn? Garnet har jo gått ut, så når det er tomt, er det tomt... (o:

    SvarSlett
  8. duBedåre: Dersom du skulle gå tom har jeg 0,75 nøste igjen av den rosa (hvis det er fargen du har riktignok) liggende her. Det kunne du jo få.
    Flott at du fikk den nye oppskriften i tide, det var ikke SÅ mye jobb med å sy, men alltid kjekt å slippe.
    -Jannike-

    SvarSlett
  9. Så flott jakka ble!
    Absolutt verdig en prinsesse ja! =)

    SvarSlett

LinkWithin