lørdag 8. mai 2010

Kom mai du skjønne milde

Nei... det er ingen skjønn og mild mai her i nord. Det eneste hagemøbelet vi har ute er sparken.... Jeg var og kjøpte 2x10 stemorsblomster på Plantasjen, de tåler jo litt frost. Og godt er det, for nå sludder det ute.

Kjøpte også denne lille benken til Theodor - den blir fin når det blir varmere ute... sånn i juni en gang. Jeg leser andres blogger med bilder av blomstrende epletrær og vakre blåveis. Det blir ikke sånn før i juni- juli her. Men sånn er det vel når man bor på 68 grader nord. Langt over polarsirkelen.

Et siste bilde fra hagen. Her kommer det roser, akeleie, primula og brudeslør. Men det er en stund til. Det hjelper jo ikke akkurat at mamma ringer og kvitrer i vei om at kastanjene blomstrer i Bygdøy Allé. Hvorpå man har lyst til å svare "Det driter vel jeg i, jeg så tre rein før i dag.." Kun det siste er sant, for jeg driter ikke i det - jeg elsker våren. Hadde man bare hatt den.

:-D

2 kommentarer:

  1. Våren kommer nok til deg snart:-) Her i Oslo er det fortsatt kaldt om natten, så jeg har foreløpig ikke plantet noe ute i hagen ennå! Det er fint vær i dag, men det blåser kaldt. Vi venter fortsatt på de varme dagene her i sør også!

    SvarSlett
  2. Her har det også sluddet i dag! Skikkelig KJIPT! Jeg vil ha vår NÅ! Vi skal i konfirmasjon i morgen til mannens "storgutt" i morgen og jeg har skjønt at tankene om hvorvidt det blir for varmt for småguttene i strikkabunader var helt bortkastet...

    SvarSlett

LinkWithin