onsdag 26. mai 2010

En gretten liten fyr har sett dagens lys


Jeg holder på med en jakke til Theodor, men det er så kjedelig at jeg trengte litt pausestrikk: Da dukket denne lille karen opp - adskillig mer gretten enn oppskriften tilsier. Jeg kaller ham Smellycat, etter Phoebe's nydelige sang med samme navn (du vet, Phoebe fra Friends...).

H



arde fakta

Garnet er rester fra den ribbestrikkede buksen jeg strikket tidligere i måneden: Mor Aase superwash - et bittelite restenøste av hver farge.
Strikket på pinne 4,0 mm - burde antakelig ha strikket det på mindre pinner for litt av fyllet synes. Øynene er fra Stoff og Stil og anbefales i utgangspunktet ikke til barn under 3 år da det er en viss sjans for at de klarer å pirke de løs (selv om det er sikkerhetsfeste på de). Jeg lagde en hale til Smellycat, en i-cord med 6 masker, dette er ikke i oppskriften men man må jo gjøre litt endringer på en oppskrift? Munnen er brodert, selv om jeg antar at det ikke akkurat kvalifiserer til å bli kalt brodering - jeg er elendig på det. Men man skjønner da tegninga....


Jeg synes den ble en artig skapning - mønsteret heter Kate, er designet av Jess Hutchinson og er publisert i Knitty's vinterutgave 2005. Klikk her for å komme til mønsteret. Mønsteret var enkelt og jeg brukte to kvelder på vidunderet. Det blir nok flere varianter - men først må jeg strikke litt mer på denne hersens jakka......

PS! Har du ikke vært innom Knitty før? Fantastisk "blad" på internett som kommer ut ca fire ganger i året (spring, summer, fall, winter). Her finner du gratis oppskrifter og masse strikkestoff. Ta deg en tur - det er vel verdt det!

3 kommentarer:

  1. SÅ KUL! I like:-) Ønsker deg en fin torsdag!

    SvarSlett
  2. Kjekt med bamsar, og spes dei heimelaga. :)

    Du har fått ein award av meg... :)

    SvarSlett
  3. Kul fyr! Og herlig navn. Husker godt den sangen ;)

    SvarSlett

LinkWithin