søndag 16. mai 2010

Liten vest og sol

Jeg strikker på en jakke til Theodor, men den er så utrolig kjedelig å strikke - så jeg tok et lite pausestrikk: Lille livstykke fra Isager. Oppskriften er gratis og du finner den her. Knappen er fra Aimoobaroo's etsybutikk.

Strikket på pinne nr 4,0 mm og i Drops Extra Fine Merino. Oppskriften har tynnere garn, så jeg strikket strl 1 år i maskeantall og strl 3 år i lengden. Godt var det - for selv størrelse 3 år var kort. Vesten sitter flott på, men sånn som været (endelig) er her i nord er det alt for varmt for vest.

I dag har det vært 22 grader og strålende sol - vi har vært ute og kost oss. Hagearbeid og koselig selskap. Mormor har nemlig kommet opp fra Oslo og skal feire 17. mai sammen med oss.

Og til middag... Elggryte (Elg Bourguignon) og hjemmelaget potetmos. Nydelig. Oppskriften på elggryta, som bl.a. har 1 liter rødvin, fant jeg i gratismagasinet Glad i Mat (se elektronisk versjon her, oppskriften står på side 21) mens jeg fant oppskriften på potetmosen her: Den heter Luksuriøs potetmos med hvitløk og var virkelig god - men man må ha god tid. Potetmosen tok ca 1 time å lage, mens elggryta tok 2,5 timer. Selvfølgelig spist utendørs, på utemøbler som sårt trenger litt olje.

2 kommentarer:

  1. Så fin vest:-) Denne fikk jeg også lyst til å strikke til minstemann. Ønsker deg og familien en fin 17. mai:-)

    SvarSlett
  2. Fin Theodor var i nyvesten sin! Vi får bare nyte godværet og varmen mens vi har det. Ha en flott 17. mai!

    SvarSlett

LinkWithin