fredag 25. mai 2012

Like søt - på tross av

Jeg har sydd kyse til Anna - jeg kom over et knusbedårende mønster på Etsy på en god, gammeldags kyse og kjøpte det: Satte i gang med friskt mot og klippet til bitene. Begynte å få bange anelser, men fortsatte ufortrødent...

Bremmen ble adskillig kortere enn på bildene i mønsteret og det viste seg at mønsteret IKKE inkluderer sømmonn. Men kysen passer den, den er bare ikke SÅ effektiv mot sola siden bremmen nå er to cm for kort i forhold til det opprinnelige mønsteret - ingen problem her i nord, for sommeren har IKKE kommet hit. To i én: En smart finesse er at det er forskjellig stoff på inn-/utside slik at man kan variere. Og det blir flere kyser (med rett bremstørrelse riktignok): Dette var faktisk ganske så lett, selv for meg som er en sømnovise.
Essensielle fakta:
Mønsteret Little Bonnet fra Etsy-butikken LittleBettyDesigns - velskrevet
Stoff: To ulike stoff kjøpt på salg hos Panduro for noen år siden (dette Tilda-stoffet - det andre er muligens utgått), samt strykeinnlegg fra IKEA (kjøpt for 12 (!) år siden).

4 kommentarer:

  1. Hei! Så utrolig søt kyse, på en utrolig søt jente! Gode med stoffrester og annet som man har liggende! Og så lærer man jo under veis, og nå har hun 2 kyser i steden for 1! God Pinse! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. den var søt :)
    er den for feminin til gutt på 16 mnd om det blir brukt 'guttestoff' tro?

    god pinse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dersom du korter ned på bremmen (ikke lar den gå så langt ned på kinnene) så tror jeg den blir fin-fin på en gutt!!
      God Pinse!!!

      Slett
  3. Sue Bonnet kyser er søte og det var denne også! Har et mønster fra et Burdablad (tror jeg) som jeg brukte for et par år siden. Du kan også forlenge bremmen foran om du rynker sammen en blonde der! Bare en tanke! God pinse!

    SvarSlett

LinkWithin