mandag 28. mai 2012

Grisunge!

Anna har så vidt begynt å få grøt - og grøtunger er grisunger. Så da trenger man smekker - gjerne flere!

Jeg fant denne gratisoppskriften med godt beskrevet fremgangsmåte fra Sew She Sews og satte i gang. Jeg brukte stoff kjøpt på salg på Panduro for noen år siden på fremsiden (vasket det først), baksiden er en gammel flanellsklut - og så fikk jeg brukt et 'Smuleblogg'-merke.... For å få en litt stivere smekke, strøk jeg på en tynn vlieselin på flanellen (da ble den litt enklere å holde på med også): Oppskriften har bomullstoff foran og bak, og tynt quiltefor i midten.

Dette var et raskt, enkelt og morsomt prosjekt - det blir garantert flere! Best av alt er at man kan få brukt opp alt av smålapper - man står fritt i valg av lappeeffekten

Ha en strålende aften - med eller uten grisunger.
 
PS! Det blir trekning på Give Away'en med sømpakker imorgen kveld - har du meldt deg på?

2 kommentarer:

  1. Så flott den var! Kjempefine mønstre og farger :)

    SvarSlett
  2. Åh så moro, kanskje jeg skal kaste meg rundt og se om symaskinen fortsatt er i live (den har hatt en lengre dvale her i goværet..)

    SvarSlett

LinkWithin