lørdag 12. mai 2012

Dåpsforberedelser - sommerfuglpynt

I forbindelse med dåpen om en måned har jeg i det små begynt med forberedelser. Jeg har blant annet laget flerfoldige små sommerfugler av papir for å supplere med de jeg har kjøpt fra Panduro - på bildet over ser du begge variantene. Slik gikk jeg frem:

Jeg fant frem

  • Elektrisk limpistol
  • Papirstanse med sommerfuglmotiv
  • Papir i ulike farger - sommerfugler laget av avispapir blir også kjempefint!
  • Ståltråd (klippet i ønsket lengde)
  • Avbitertang

Etter å ha stanset ut sommerfugler, brettet jeg vingene litt og limte så en stripe ned på det som blir baksiden på sommerfuglen. Jeg festet ståltråd (ca 10 cm lange) i limet og lot så dette tørke.
Sommerfuglene blir så brukt til både blomsteroppsatser og på grenene jeg skal ha plassert rundt på bordene. Sommerfuglene ble rimelige, siden jeg hadde limpistol, ståltråd og papir fra før: Papirstansen kjøpte jeg på Etsy og betalte ca 120 kr inkludert frakt.
Papirsommerfuglene brukt i blomsteroppsatser
Sommerfuglene dukker forøvrig opp flere steder - muligens også på bordkort og garantert også på noen cupcakes....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin