tirsdag 13. oktober 2009

Ferdig med noen strikkeprosjekt


Da er jeg endelig ferdig OG har fått tatt bilde av både pulsvarmerne og Retro Flying Helmet. Så her er resultatet. Kommer forøvrig til å strikke en ny Retro Flying Helmet, denne gangen med rett størrelse på øreklaffene - den fungerer ikke selv om jeg forlenget stroppene. Og det ble i HVERTFALL ikke bra av å vaske den på 60 grader :-/ Nuvel - man lærer så lenge man lever.Og jeg har store planer om å strikke flere pulsvarmere, men da i baby ull fra Dale - det er litt tykkere og jeg har maaaange nøster liggende. Burde bli fine julegaver..



4 kommentarer:

  1. Dette er en veldig fin lue som jeg kunne ha tenkt å strikke selv. Jeg har begynt å strikke etter mange års pause. Har ikke strikket mye barneklær før, men synes det er helt topp og finner mye inspirasjon hos deg. Er litt usikker på hva slags strikkepinner jeg skal bruke og lurer på om jeg kan spørre deg om hva du bruker og hva du eventuelt kan anbefale.

    SvarSlett
  2. Hei Sillan
    Strikking er gøy - begynte selv i mars og lærte meg det via nettet: Utrolig hva man kan finne på nett ;-)
    Selv bruker jeg knit pick's Symphonie Wood - de har utskiftbar wire slik at man ikke trenger mange pinner: Man skifter bare tykkelsen på pinnen og lengden på wire'n. Se mer her: Du store alpakka.

    Ellers liker jeg også Addi-pinner. De er kjempelette og garnet glir godt. Puh.. det ble mye på en gang :-D
    Lykke til!!!

    SvarSlett
  3. Hei og takk for hyggelig svar, Jannike. Har fått slike knit picks wirer i gave, men med en annen type pinner. Er det mulig å kjøpe kun symphonie wood strikkepinner til disse wirene?

    SvarSlett
  4. Du kan ganske sikkert bruke samme wire til de to typene: Det finnes også metallpinner til wirene, det er sikkert det du har? Og de er ganske like addi-pinnene jeg snakket om, så da er du heldig og har fine pinner! Og så kan du bare kjøpe ekstra pinner i den varianten du liker best: Metall eller plywood (som Symphonie wood er laget av).

    SvarSlett

LinkWithin