torsdag 15. oktober 2009

Mykeste myke sokker

Supermyke sokker i alpakka

Selv om jeg egentlig strikker på tidligere nevnte Vintage Car Coat, klarte jeg ikke å la være å begynne på disse når jeg kom over de. Er nå ferdig med en sokk, og regner med at den andre er i boks i løpet av kvelden. Det var en veldig enkel og fin oppskrift, som trygt kan anbefales (ingen stygge hull ved hælen og god forklaring på fremgangsmåten)!
Men det aller beste er selvsagt at sokkene er utrolig myke - strikket med en tråd Baby silk (80% alpakka og 20% silke) og en tråd Faerytale (alpakka) blir disse sokkene utrolig myke, begge garntyper fra Du Store Alpakka. Jeg strikket størrelse 2-4 år og i oppskriften står det at man skal ha to nøster Baby silk og ett nøste Faerytale. Det holder LENGE med ett nøste Babysilk - faktisk tror jeg man kanskje kan få akkurat to par sokker ut av ett nøste.. Men det kommer jeg tilbake til.

Oppskriften er forøvrig gratis og jeg fant den på nettsiden til Du Store Alpakka under 'Månedens oppskrift' - som du ser er oppskriften foreslått med fjær rundt kanten, men det ble i overkant jentete for min lille kar.

Jeg har allerede funnet ut at jeg skal strikke meg et par slike sokker selv (uten fjær til meg også) - dette var virkelig luksus for føttene!!!

2 kommentarer:

  1. Takk for deling! Jeg fant ikke oppskriften på siden du henviste til - under gratisoppskrifter. Vil du være så snill å dele den? Takktakk…….. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skrev aldri ut oppskriften, ser nå at de har fjernet den fra nettsiden - dessverre :-(
      Imidlertid er oppskriften helt vanlig, slik at du kan bruke en oppskrift som passer til pinnestørrelsen (4,5 mm) og bruke disse to garntypene sammen... Håper du finner en passende oppskrift!

      Slett

LinkWithin