søndag 25. oktober 2009

Uferdige prosjekt - eller wip' om du vil

Jeg har flere uferdige prosjekter, eller wip'er om du vil (wip = work in progress) liggede som jeg har startet på iløpet av den siste uka: en jakke(vintage car coat) til verdens beste lille fyr, raggsokker og pulsvarmere (de to sistnevnte gaver til jul). Jeg har nå lovet meg selv dyrt og hellig at det IKKE skal startes flere prosjekt før disse tre er ferdige!!
Jakken (se tidligere innlegg om den her) har blitt liggende fordi det rett og slett var bittelitt kjedelig å strikke frem og tilbake (selv om det gikk fort) og så har jeg gjort en hel masse endringer som jeg mistenker at jeg kommer til å glemme.. Men så langt er den fortsatt veldig fin - og jeg elsker garnet og fargen. Lurer forresten på om det går an å bruke det nye garnet Drops Baby Merino til Garnstudio i steden for Sublime - halve prisen. Litt ulik strikkefasthet, men burde være mulig å endre litt på størrelsen?! (Drops har 24 m og Sublime 22 m på 10x10 cm).

Raggsokkene begynte jeg med på nattevakt fredag, så jeg har ikke akkurat ligget så veeldig på latsiden der - men det er nok et påbegynt prosjekt. Begynte med gratisoppskrift fra pinnsvindesign, dumme meg skrev den ikke ut (miljøhensyn faktisk) fordi jeg kunne jo bare logge meg på når jeg kom til et nytt punkt i oppskriften. Med det resultat at når jeg kom til tåfellinga hadde de endret på nettsiden og oppskriften var fortsatt gratis, men man fikk den kun hvis man kjøpte garn til.... Så tåfellinga er fra en oppskrift fra Du store alpakka... Håper bare jeg husker hvordan vrangborden og hælfellinga var - dumt å få to ulike sokker. Garnet er forøvrig det nye sokkegarnet fra Du store alpakka: Sterk. Det er laget av 40% merino, 40% alpakka og 20% nylon. Kjempemykt og godt!!! Fikk forøvrig vist hvordan man lager hælfelling uten å få hull av hun som driver den beste garnbutikken i Harstad; Lillings. Skal få tatt bilder og lagt ut her også - sånn at fler enn meg får nyte godt av det: Det blir nemlig ikke hull.. selv for en kløne som meg! Eureka.


Det siste prosjektet som ligger er disse pulsvarmerne - de samme som jeg lagde forrige helg, men denne gangen i garnet Miski i 100% baby lama fra Du store alpakka. Det er så utrolig mykt og godt, og selvsagt var det akkurat ikke nok garn på et hespe til et par. Oppskriften er kjempeenkel og rask - disse to strikket jeg på rundt 7 timer. Så nå håper jeg å få tid til å dra inn til garnbutikken for å få kjøpt et hespe til... muligens to sånn at jeg får strikket meg en lue (som ikke skal påbegynnes før jeg er ferdig med de andre prosjektene).

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg ser du har et prosjekt- vintage car coat. (WiP). Er du ferdig med jakken? Trenger noen tips, får ikke kragen til å stemme med antall masker....Enten er det en feil i oppskriften, eller så regner jeg feil. Forøvrig en veldig fin blogg du har. Fortsatt God Sommer!

    Hilsen Pia

    SvarSlett
  2. Hei Pia
    Jeg må innrømme at jakken fortsatt er WIP - tiden løp fra meg og mottakeren er plutselig for stor. Men jeg kan jo si at det er en feil i lua i samme oppskriftshefte, så du skal ikke se bort i fra at det er en feil i denne oppskriften også. Send en mail til Sandnes Garn, de kan helt sikkert hjelpe deg.
    Lykke til!!!!
    Jannike

    SvarSlett

LinkWithin