fredag 30. oktober 2009

Like standhaftig som en.. seigmann?

Så lenge varte altså mitt selvpålagte garnkjøpeforbud... Jeg klarte ikke for mitt bare liv å huske hvordan hælfellinga på sokkene jeg strikker var, så jeg måtte krype til korset og gå til innkjøp av garn for å få oppskriften fra pinnsvindesign. Og så måtte jeg jo velge et garn som var litt spesielt, fant jeg ut - for det er mye snodig garn hos pinnsvindesign: Yakokse garn, bevergarn, kamelgarn, revegarn etc. Det er HELT sant!

Jeg endte opp med to nøster NORO Kureyon Sock. Du verden så pene farger! De hadde stort utvalg av fargesammensetninger - hver sammensetning består av flere håndmalte (!) farger. Garnet består av 70% ull og 30% nylon - slitesterkt med andre ord. Ett nøste burde holde til ett par sokker.

At pinnsvindesign hadde lagt ved fått feil sokkeoppskrift når jeg åpnet pakken, får så være... Hæloppskriften så lik ut. Men jeg får ikke lov til å begynne å strikke sokker før jeg er ferdig med både sokkene OG jakken. Så det så. Det vil si: Vi får se....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin