fredag 9. oktober 2009

Valgets kval.. kjøkkenstoler og valg av farge

Jeg hadde slått fra meg Eames Plastic Side Chair (DSR) fra Vitra pga kombinasjonen pris og små barn.. Skulle heller kjøpe meg stolene Roger fra IKEA som har kul design og enda kulere pris - men så gikk ikke de an å bestille nå når jeg sendte avgårde Den Store Bestillingen til den blå og gule giganten. Så jeg rykker tilbake til start og sitter atter og sikler på Plastic Side Chair. Har slått fra meg den med trebein (selv om den er den fineste) og heller tar den med stålunderstell siden den passer best til kjøkkenbordet (og er billigere, ikke minst).

Igår kjørte jeg innom Bohus for å se på kjøkkenstoler - det var faktisk ingen der som fristet, de som var ok kostet 1690 og da er jo ikke veien lang opp til 2000 som PSC koster.
MEN så er det det store spørsmålet - hvilken farge skal jeg velge. Sort eller hvit? Bordet er hvitt, kjøkkenet er hvitt med sort benkeplate... (se det lille bildet under). Hvitt er selvsagt et trygt valg og det som gjør minst ut av seg, men sort er jo stilig - og det synes ikke så godt evt skrammer stolene (garantert) vil få. Akk... To av hver er ikke aktuelt - syns ikke to hvite og to sorte stoler gjør seg så fint - hadde det vært seks stoler derimot. ARG.. at det skal være så vanskelig.
Jeg har forøvrig tenkt å bestille stolene på Villa Europa - de har fraktfri levering og god pris.

1 kommentar:

  1. Vi har disse solene i hvitt med stålbein, og jeg er kjempefornøyd!
    De er gode å sitte på og fine å se på!:)

    Det blir nok hakk og striper ja... Men slik er det nå i et hus hvor det bor mennesker! Ikke minst når det er små barn...

    Jeg ville algt hvite, men så jeg ikke så glad i sort da...
    Lykke til med valget:)

    SvarSlett

LinkWithin