søndag 27. september 2009

Snaaart ferdig med pulsvarmere

Jeg har holdt på en liten stund med disse pulsvarmerne, synes de er kjempefine og det er et forholdsvis greit mønster. Men... Så klarte jeg å strikke mange cm for mye på den andre pulsvarmeren og da ble jeg så fornærmet at jeg har latt den ligge i flere uker. Må nå manne meg opp for å fortsette, det er jo ikke så mye igjen!!!

Mønsteret er et gratismønster fra Ravelry (for et fantastisk nettsted det er) og heter "Linda K's Yummy Mummy wristwarmers" (Ravelry-link). Jeg har brukt Rauma's Inca alpakka-garn som jeg kjøpte på salg i sommer - nydelig og mykt, akkurat slik pulsvarmere skal være. De er litt små i størrelsen synes jeg, så neste par (for det blir et neste par, garantert) blir nok laget av et litt tykkere garn - kanskje babyull sånn at jeg får brukt opp det berget jeg har liggende. Merkelig hvordan jeg klarer å kjøpe så mye garn...

Designeren, Alexandra Brinck, er forøvrig svensk og har lagt ut mønster på maaaange flotte pulsvarmere.. Vel verdt en kikk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin