lørdag 12. september 2009

En aldri så liten ønskeliste

Overskuddsønske
Skulle gjerne hatt denne O-space lampen fra Foscarini her på kjøkkenet, men det ville si at jeg måtte fjerne min høyt elskede Le Klint 172 lampe - og det kan jeg jo ikke... Jeg kjøpte den på salg på Illums i København for syv år siden, og hadde et svare strev med å drasse med meg den hjem (sammen med alt det andre jeg hadde kjøpt).
Jeg får vel heller ønske meg et nytt hus (kommer gaaaanske så langt opp på lista over ting jeg ønsker meg, kan du si) der jeg kan ha begge lampene.
Ønske som jeg faktisk trenger
I disse dager er vi på jakt etter nye stoler til kjøkkenet - som du ser på bildet over har vi et billig sett fra Bohus, der stolene etter to års bruk spriker med beina i alle retninger. Jeg har veldig lyst på disse Eames Plastic m/trebein fra Vitra (i hvitt), men er litt usikker av to grunner: 1) "Alle" har de (det virker som at de er den nye Syveren) og 2) de er dyre.. kr 6.020 for to på http://www.villaeuropa.no/.
Det spørs om ikke det heller blir Roger stol fra IKEA til kr 645,- pr stykk - de er nok litt enklere for mor å godta har blitt ødelagt av en liten krabat. Jeg syns designet er bra, selv om uttrykket er helt annerledes enn Eames'-stolen. Nuvel, i disse dager skal en større IKEA-bestilling sendes avgårde, så da blir det nok plusset på fire stk Roger-stoler.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin