mandag 28. september 2009

Votter til en liten kar


Da har vottesesongen begynt her i nord - det var minus i dagmorges og snø på fjelltoppene rundt heimen...

Etter å ha vært innom en nyoppdaget blogg, Med pinner og garn, ble jeg inspirert til å finne frem Nøstebarn-boka og strikke et par rillestrikka votter. Det var et enkelt mønster og iløpet av en tre-fire timer var de ferdige. Har brodert (min farmor ville ikke vært enige at jeg har brodert, tror hun ville klassifisert det som hærverk) noen stjerner for å gjøre de litt mer spenstige.

Jeg brukte ikke nøstebarngarn (eller NZ lammeuld fra 123knit.com som jeg har brukt på de andre Nøstebarn-tingene jeg har strikket), men snarere et sjøgrønt 2-tråds Tove fra Sandnesgarn som jeg hadde liggende. Det er mye tykkere enn angitt, men resultatet ble bra - selv om størrelsen er mer 3-4 år enn 1-2 år. Bonus: Haugen med garn har blitt ett nøste mindre..

Det er veldig greit at det strikkes på to pinner, selve sammensyingen tar ikke lang tid - tror imidlertid at jeg kommer til å strikke neste par på strømpepinner.. bare for å se. Og tynnere garn.

Forøvrig beklager jeg kvaliteten på bildene - det er mobilbilder. Fargegjengivelsen er ikke helt optimal, men fargen er nærmest det første bildet.

Oppdatering 29.09.09: Her er er vottene med den nye eieren, vottene var ikke så store som jeg skulle ha det til. Men Theodor synes ikke noe særlig om de/votter generelt, det var så vidt jeg rakk å få tatt bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin