onsdag 14. april 2010

Tilbud på garn

Ville bare tipse dere om at Garnstudio har lanseringssalg (30% avslag) på sitt nye bomullsblanding garn Cotton Light til kun kr 13 per nøste! Du kan bl.a bruke det i stedet for Drops Merino Extra Fine, som har masse fint til babyer og barn... Her er hva Garnstudio selv skriver om garnet:

DROPS Cotton Light er et herlig og mykt blandingsgarn i 60 % bomull og 40 % akryl. Blandingen bomull og akryl, gir lette sommer- og vinterplagg med fiber som puster, med veldig god formstabilitet og høy slitestyrke. Kvaliteten er spunnet av 10 tråder som gir et jevnt og vakkert maskebilde. DROPS Cotton Light er en kvalitet som strikker seg selv på pinne nr 4, et fantastisk helårsgarn til en utrolig god pris.

DROPS Cotton Light tilhører garngruppe B og kan også benytte oppskrifter skrevet i Angora-Tweed, Classic Alpaca, Karisma, Muskat, Merino Extra Fine og Lin. Husk at ulike garn har ulik struktur og bruksegenskaper.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen nøster for å strikke denne jakken til Theodor - har sett på den lenge (og faktisk kjøpt Merino Extra Fine til det også), men i dette garnet kan det heller bli en holdbar (pga akrylen) og luftig (pga bomullen) vår/sommer/høstjakke. Så gjenstår det å se om min lokale garnbutikk (Lillings) har dette garnet - de har nemlig ikke fullt sortiment.
 
Det var dagens reklame ;-)

4 kommentarer:

  1. Men med akryl? Har bare sånne brannskadde unger på netthinna...

    SvarSlett
  2. JA.. jeg var innom den tanken jeg også :-/. Jeg får se om det virkelig er så mykt som de sier, hvis ikke får jeg kjøpe vanlig bomullsgarn... Eller kanskje bruke den Extra Fine Merino'en som var tiltenkt jakken i utgangspunktet. Noe som trolig ville vært det lureste uansett. Nuvel, den som lever får se.

    SvarSlett
  3. Lillings hadde ikke dette garnet, så det hele løste seg uten at jeg måtte ta stilling til noe som helst :-D

    SvarSlett
  4. Skal se om vi har det i lokalsjappa her i morgen :) Takk for tips.

    SvarSlett

LinkWithin