lørdag 3. september 2011

Finvest til lita prinsesse


Siden jeg så dette mønsteret har jeg ville laget det! Vesten er nå på vei som en liten tilleggsgave til ei prinsesse som har bursdag.
Mønsteret har jeg funnet i et hefte fra Sandnesgarn, men finnes også som et gratismønster (på dansk) her hos Familie Journal.

Jeg brukte et litt tykkere garn enn det som er nevnt i mønsteret, så i stedet for å ende opp som størrelse 2 år vil jeg tippe på nærmere 2,5-3 år. Jeg håper bursdagsjenta kan bruke vesten likevel - og dersom den er alt for stor er jo fordelen med barn at de ofte vokser inn i ting.... Det er første gang jeg bruker Drops Baby Merino og jeg synes det ble både mykere og holdt seg bedre i vask enn babyull fra Dale. Jeg skal definitivt bruke dette igjen.

Essensielle fakta:
Oppskrift: 0818 Topp med rund sal fra heftet 0808 Sandnes Alpakka Barn 0-4
Garn: Drops Baby Merino - ca 1,7 nøster i farge 06 (best gjengitt på det øverste bildet)
Pinner: 2,5 mm og 3 mm fra Symfonie Wood

PS! Har du meldt deg på mitt blogglotteri? Trekning i morgen kveld!!!!

5 kommentarer:

  1. Nyyyelig vest, strikket den til Amalie da hun var lita :) ble først brukt som tunika med stømpebukse under, før den ble vest og til slutt en kort vest. tror hun brukte den i over to år før den ble pakket bort.
    Veldig praktisk at den er stor
    liker garnet du har strikket med kjempegodt jeg også !!

    SvarSlett
  2. Så nydelig den er! Og Drops baby merino er supert garn å strikke med. Har brukt det i mange plagg. Nå holder jeg på med en bukse i dobbel tråd.

    SvarSlett
  3. Denne vesten er så fin! Er drops baby merino noe annet enn drops merino extra fine? I såfall kan det jo friste... :)

    SvarSlett
  4. Nydelig vest dette, har også sett meg ut den til et fremtidig prosjekt! greit og ha noe og vokse inn i!

    SvarSlett
  5. Mia var kjempefin i vesten!
    Vi kosa oss i bursdag, med deilig kake og en nydelig tulle pyntet i gave fra tante :)

    SvarSlett

LinkWithin