onsdag 6. oktober 2010

Vel hjemme

Grafitti utenfor Blå
Vel hjemme fra vakre Oslo - jeg har hatt deilige dager:
1) Leiligheten ble utleid og sengen solgt. Og jeg fikk tid til masse utenom:
2) Strikking: Både genseren til Theodor og fingervantene til meg selv ble ferdige.
3) jeg fikk besøkt søndagsmarkedet på Blå - riktignok i regnvær, men jeg fikk da sett både dét og søte Vibeke som står bak Handmade Vibeke. Og så fikk jeg kjøpt meg en hårbøyle signert Håkon Bogen.

Hårbøyle av Håkon Bogen - kjøpt på søndagsmarkedet på Blå
4) Sushi og kino med ei venninne: Søndagkveld ble det sushi hos Bambus (ikke spesielt god, dessverre)på Majorstua og deretter kino: Salt (veldig spennende). Utrolig deilig å få tid til å snakke lenge - alt for lenge siden.
"Two some" kjede i sølv fra Efva Attling - med inskripsjonen Amor Vincit Omnia (kjærligheten overvinner alt)
5) shopping.. så klart. Flere skatter ble med hjem, bl.a et kjede fra Efva Attling's butikk i Hegdehaugsveien - i samme serie som armbåndet jeg kjøpte for to år siden. Hurra. Noen skatter må bearbeides før de vises her. Jeg gleder meg.

6) Hårklipp ble det også tid til - utrolig godt å få gjort, ikke så lett å få surret meg til det hjemme.



7) Lesing - ikke mindre enn to bøker: Skumringstimen av Johan Theorin (spennende) og Mofongo av Cecilia Samartin (søt - og nå jeg kjøpe kokeboka som hører til..).

Selv om jeg fikk gjort en hel masse, kjørte jeg hjem fra flyplassen med klumpen i halsen: Jeg savnet min lille tass og tanken på at han hadde lagt seg før jeg kom hjem fikk tårene til å velle opp og foten til å tråkke litt ekstra på gassen. Og han var våken når jeg kom hjem. Og jeg fikk verdens varmeste kos. Og jeg måtte på tro og ære love at jeg ikke skulle reise til Oslo uten ham (Theodor å være me') - han hadde funnet frem kofferten sin...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin