torsdag 7. oktober 2010

Micromat med god samvittighet

Tupperware's Microgourmet lager mat ved hjelp av damp i microbølgeovnen
På tupperware-party for noen uker siden falt jeg for Tupperware's MicroGourmet og idag har jeg endelig testet den. Laksefilét og ratatouille i hver sin etasje. Kokt ved hjelp av damp slik at alle smaker og vitaminer beholdes.

Ifølge bruksanvisningen skulle det stå i microen i 25 minutter med etterfølgende 5 minutters hvile - etter min mening var dette litt lenge, det hadde nok fint holdt med 20-22 minutter (+ hvile). Men godt var det. Og kjekt å kunne lage alt i microen - selv om jeg lagde ris ved siden av (på gamle måten).
Strengt tatt kunne man laget det med bambusrister over kjelen, men kjekt dersom man kun har micro - anbefales med andre ord... (Og prisen? kr 699).

PS! Jeg selger ikke Tupperware, sånn tilfelle du lurte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin