onsdag 27. juni 2012

En ørliten Cardigan

Den er ferdig, den lille cardiganen til Anna. Og den ble liten... Jeg strikket strl 12 mnd, hun er jo stor til å være 6 mnd - i tillegg la jeg til en ekstra cm på lengden. Likevel ble den i minste laget - den passer faktisk bare så vidt! 

Av endringer jeg gjorde kan nevnes:
  • Jeg strikket kroppen i én del i stedet for tre (venstre og høyre foran, samt bak), trakk bare fra 2 m fra totalantallet.
  • La til 1 cm på både ermene og kroppslengde - likevel ble den altså liten.
  • 4 knappehull mot originaloppskriftens 1 (upraktisk).
  • Til sist felte jeg flere masker på nest siste felling, slik at jeg endte opp med minste størrelses maskeantall. Dette fordi jeg syns jakken virket for vid i halsen til en liten baby.

Garnet er Austermanns Alpaca Silk og er fra garnlageret, kjøpt for noen år siden på salg; det er mykt (20% silke og 80% alpakka) men det røyter ganske mye. Knappene i rosarød perlemor er kjøpt her i Tønsberg, hos den lille sybutikken Syskrinet: Syns kontrasten mellom garnet og knappene ble knall :)
Essensielle fakta:
Oppskrift: Eloise Eyelet Cardi, gratisoppskrift fra Lion Brand Yarn
Størrelse: 12 mnd, men la til 1 cm på alle lengder (fortsatt liten)
Pinner: 4 mm
Garn: ca 2 nøster Austermann Alpaca Silk
Solbrent hilsen
Jannike

2 kommentarer:

  1. SÅ søt! Håper den kan brukes litt før den blir for liten;)

    SvarSlett
  2. Nydelig! -og jeg er enig i at de knappene du valgte er helt perfekte til jakka...

    SvarSlett

LinkWithin