søndag 13. mars 2011

Oppussing av soverommet - del 1

Før
Vi har begynt å pusse opp soverommet - dvs vi fikk våre faste snekkere til å komme mens vi var i Thailand. Rommet har ikke vært pusset opp på mange, mange år (se de blekede flekkene der forrige eiers bilder hang) og trengte sårt en ansiktsløftning. Med gammel femti-talls papirtapet på veggene, vinylgulv med parkettlook og vinduer med evig kondens...... Ikke akkurat et kjærlighetstempel eller et rom der man kan lade batteriene.
Underveis - før maling
Sålangt har snekkerne lagt nytt gulv; hvittet eikeparkett, lektet ut veggen og lagt ny isolasjon, skiftet vinduer og satt opp garderobeinnredning som er foret ned fra taket og listet rundt. Første strøk maling er allerede påført - med god hjelp fra Theodor. Panelet (Huntonit veggpanel - profil fas) er levert hvitt, men det kunne det jo ikke fortsette med: En nydelig grå-lilla farge som matcher gardinene er kjøpt inn.

Her er en av grunnene til at vi alltid bruker disse snekkerne: Hvor mange snekkere skjøter vinduslisten slik?
At rommet har vært planlagt pusset opp lenge er en underdrivelse, jeg fant kvitteringen på gardinstoffet: Datert 29.09.07. Ja, det stemmer: 2007!!! Parketten ble også kjøpt i 2007, mens skapene ble kjøpt i 2009.... Men som man sier: Har man klave, får man ku. Og nå er vi endelig i god gang.

Malersvenn
En av tingene jeg gleder meg mest til er å få igjen sengen min: Nå sover vi alle tre i en 150 cm seng på gjesterommet: Rommet til Theodor er nemlig overfylt av våre møbler. Fortsettelse følger........

3 kommentarer:

  1. Blir spennende dette her, det blir nok kjempefint! Gjør ingenting at det har tatt tid, når man til slutt når målet :)

    SvarSlett
  2. En stor forandring allerede :D
    gleder meg til å se mer.

    SvarSlett
  3. Hei :) Det ser jo kjempe fint ut allerede. Nydelig gulv syns jeg. Blir helt sikkert utrolig vakkert tilslutt. Jeg har allerede fått tak i oppskriften, så det går bra. Men tusen takk :D Bra dere hadde en fin ferie i Thailand. Var sikkert kjempe godt å komme seg litt bort og bare slappe av. Ha en fin uke :)

    SvarSlett

LinkWithin