torsdag 24. mars 2011

Flotte ting - og ting som ikke svarte helt til forventningene. Del syv

Etter et lengre opphold fortsetter jeg min følgetong over mine gode/dårlige kjøp og kommer her med del syv (se de tidligere innleggene ved å klikke her). Denne gangen vil jeg fokusere på glass og kopper.

Gode kjøp
Rosendahls glass fra serien Grand Cru er allerede en klassiker - med god grunn.
Caféglassene i serien Grand Cru fra Rosendahl har tålt mye - glepphendte barnehender og daglig vask har ikke satt sitt preg på glassene. At serien i tillegg er stilig er et pluss! Jeg har masse i serien og er kjempefornøyd med alt sammen.

Ikke fullt så gode kjøp

Bodums kaffeglass Canteen med silikonbånd
Bodums doble kaffekopper i serien Canteen med silikonbånd er både stilige og gode å holde i. Dessverre tåler de svært lite. Jeg har iløpet av ett år kastet fem stykker pga sprekker i glasuren (såpass store at koppene har begynt å lekke). De siste fem står i skapet med sprekker i de fleste - men jeg kaster de ikke før de begynner å lekke, for som nevnt: De ér gode å drikke av... Men altså: Styr unna!
Holmegaards serie "Space" - glassene i serien svarte dessverre ikke til forventningene
Glassene i serien Space fra Holmegaard har derimot skuffet stort. Av de opprinnelige tolv er det etter tre år kun igjen syv - de knuser lett og de har blitt veldig ripete i glasset. Anbefales ikke (selv om størrelsen er perfekt til et glass juice om morgenen). Nå ser det ut til at serien har gått ut av produksjon, så det er mulig det ikke bare er jeg som har dårlig erfaring med den....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin