torsdag 3. februar 2011

Tovede votter med brett

Disse vottene skulle jeg strikke til jul, som julegave til en kar som er mye ute. Men jeg rakk ikke å bli ferdig, så de ble liggende... Og det var kanskje like greit for da jeg hadde tovet de ferdig var størrelsen mer dame (M/L): Jeg tovet på 40 grader, 1 ss grønnsåpe og lang syklus...

Uansett: De er virkelig varme og gode å ha på! Så nå har jeg fått et par nye votter og de har blitt flittig brukt.


Essensielle fakta:
Oppskrift: Elin Bentes gratisoppskrift 'Tovede votter med brett'
Garn: Fritidsgarn fra Sandnes Garn - 2 nøster blått (kode 5924) og 1 nøste blå multifarget (kode 6200)
Pinner: 5,5 mm strømpepinner

Til slutt et jippi: 150 gram forsvant fra garnlageret! Nu gjenstår kun 1 dullion nøster (pluss/minus).....

3 kommentarer:

  1. Så søte votter, de så gode og varme ut.

    SvarSlett
  2. Fine votter! Tovede votter er så deilig når det blåser.

    SvarSlett
  3. Linken til oppskrifta fungerer ikkje... Har du kanskje oppskrifta så du kan dele den?

    SvarSlett

LinkWithin