fredag 18. februar 2011

Ferdig (Nepal) teppe


Etter ca 1,5 ukes strikking er Nepal-teppet ferdig - håpet er at teppet skal varme en liten kropp ved Okhaldunga sykehus i Nepal. Les mer om prosjektet her.


Teppet er ikke strikket etter oppskrift, jeg har fordelt striper og farger etter garnet jeg hadde tilgjengelig: Jeg strikket først opp restenøster i superwash-ull og måtte fort ut og kjøpe mer: Til sammen har jeg kjøpt 6 nøster garn ekstra... I følge prosjektets nettside burde teppet være rundt 100x100 cm - mitt teppe endte opp med målene 78x100 cm (før blokking). Jeg sydde sammen breddene og sydde så en "pyntesøm" (kryss) langs sømmen og heklet tre runder rundt kantene.

Nepalteppe
Theodor prøver ut teppet underveis - jeg måtte love å strikke et teppe til ham også

Garn: Restegarn, bl.a Drops Karisma, Mor Aase Superwash og Trysilgarn (det er også mulig at en av stripene er strikket i ubehandlet ullgarn......). Kanten rundt er heklet med Dalegarn Babyull og heklepinne 4 mm.
Pinner: 3,5 mm (burde nok vært 4 mm, men det hadde jeg ikke for hånden når jeg startet).

Nå gjenstår bare vask og blokking, før teppet sendes ut i den store verden.

Har du forresten meldt deg på blogglotteriet mitt? Trekning søndag 20. februar......

6 kommentarer:

  1. Imponerende hastighet, også så fint som det ble! Fargerikt og flott - dette varmer nok noen som virkelig trenger det! :)

    SvarSlett
  2. Flott teppe, det blir sikkert satt stor pris på hos mottaker! Selv er jeg snart ferdig med mitt, starta med det ullgarnet som fantes i hus, og så har jeg komplettert med nytt etterhvert. Ser ut til at jeg må ut å kjøpe et par nøster til før jeg blir ferdig. Det har vært et givende arbeid:)

    SvarSlett
  3. Teppet ditt ble kjempefint!!
    Og for en utrolig fin måte å bli kvitt noe restegarn - du vet du bidrar til noe veldig viktig og viser stor medmennesklighet samtidig.
    Tror jammen jeg må hive meg på et sånt prosjekt jeg også!

    SvarSlett
  4. Så fint at vi er så mange som blir engasjert i dette prosjektet :) Teppet ble kjempefint!

    SvarSlett
  5. Kjempefint teppe! :)
    Vi har begynt å strikke på et "nepalteppe" i barnehagen jeg jobber i. :)

    SvarSlett

LinkWithin