tirsdag 20. juli 2010

Feriefangst

Vi er nå smertelig ferdige med årets ferie, og sitter igjen med masse koselige minner. Deilig å være sammen med både min og Hans store kjærlighet: Theodor.

Vi var først 12 dager på familiehytta i Stavern og så nå én uke i Boden i Nord-Sverige - vi hadde leid en hytte og har hatt det fantastisk flott med sol og varme: Theodor elsket å bade i bassenget og aller helst ville han skli (i voksenbassenget) hele tiden. Her er et bilde der han og pappaen kommer susende ut av sklia i god fart.. Ikke mye redsel å spore her, nei.


Både på Østlandet og i Boden ble det litt shopping - og blant de hobbyrelaterte artiklene (må avgrense shoppingfremvisningen) gjemmer det seg (selvfølgelig) garn. Først kom jeg over noen nøster med Silke Alpaca fra Drops som jeg også har fra før, men selvsagt alt for få til å få til noe. På Marihøna i Larvik fant jeg noen få nøster, til halv pris - beige hadde jeg fra før, men måtte supplere med grønt og blått for å muligens få nok. Og så kom jeg jammen meg over samme garnet til SEK 15,-/nøstet i Ida Nilssons Garn og Handarbetsaffär i Boden. Lykke! Denne gangen fikk jeg tak i både sjokoladebrunt og beige, samt et turkist: Så bør jeg ha nok garn til å strikke et ordentlig plagg.

På Godisboden (garn og godteri - en snaisen kombinasjon) så kom jeg visst over noen nøster med bambusgarn, Bamboo, fra Schachenmayr Nomotta (til kr 10/nøstet) - gudene vet hva det skal bli. Men det var jo billig. Og i en fin eplegrønn farge... Men med bare fire nøster blir det ikke rare greiene. Og tror du ikke at de på samme sjappa hadde noe flott rosa mohairgarn liggende (kan se ut til å være fra Stoff og Stil) - til 10/nøstet det også. Jajaja, det kan bli fine babytøfler. Så jeg kjøpte likesågodt 3 nøster. Burde bli ca 12 par. Lurer på om det er så mange babyer i omløp i omgangskretsen. Nuvel. Jeg er beredt!!!

Og i Boden hadde de en fantastisk flott stoffbutikk: Ohlssons tyger, med bl.a masse fin velurfrotté i fantastiske farger og mønstre til kun kr 79/m. Men jeg er ikke så avansert i sømmen (enda?), så jeg nøyde meg med flerfoldige meter med hhv grønnprikkete kantbånd og blått kantbånd. Kun vage planer i så måte, men dere får nok se resultatet en gang.......

Fra Ohlssons tyger's butikk - flotte farger og mønstre

3 kommentarer:

  1. Så kjekt å sjå at det er andre og som handlar gadn på ferie.... :) Eg skal til København til helga, og har store planar om å tråla "alle" strikkebutikkar, og håpar sjølvsagt på nåken kupp! :) Små gleder i kvardagen...

    Kos deg med nyinnkjøpt garn! Glede meg til å sjå kva det kan bli til... :)

    SvarSlett
  2. Så herlig å komme hjem fra ferie med så mange skatter i bagasjen! Ser ut som du er klar for høststrikken, i hvert fall. Deilig å se at det ikke bare er meg som kjøper garn litt på "måfå" og uten å ha et klart prosjekt til hvert eneste nøste.. ;)

    SvarSlett
  3. Flere steder burde kombinert salg av garn med å selge utsøkt sjokolade, te og kaffe :) Fortrinnsvis med en god sofakrok hvor vi kan nyte smaksprøver og strikke litt samtidig! Tenk så koselig :)

    SvarSlett

LinkWithin