søndag 9. mai 2010

Oppussing av stoler. Del 2

Endelig har været vært såpass at jeg har kunnet vaske ned og pusse de 4 stolene jeg kjøpte på Fretex for to uker siden. Mange timer har jeg brukt på å vaske ned stolene med sterkt salmiakkvann, først med klut så med gryteskrubb. Og når de var tørre var det å pusse ned med slipekloss... Nå skal jeg straks ut og sparkle de mange små hullene etter stiftene til stoltrekket på ryggen.

Det er ikke mye som synes av dette arbeidet, men man vet jo at det er viktig: Dersom ikke grunnarbeidet er bra, så blir ikke resultatet bra. Så da håper jeg at været holder seg, slik at jeg får malt første strøk med grunning og så ytterligere to strøk med Aluminiumsmaling - med 24 timers tørking mellom hvert strøk.

Jeg tror dette blir bra!!!

1 kommentar:

  1. Hei Jannike,
    Kul stol og kommode.

    Lurte på om du hadde lyst å poste et smakebit (1 bilde + litt tekts) av ett av prosjektene dine i Verktøyforumet og linke til bloggen din. Vi får innhold og du får trafikk til bloggen din.

    Verktøyforumets prosjektside: http://verktoy.klikk.no/prosjekter/

    Hilsen Espen Klem

    SvarSlett

LinkWithin