torsdag 13. mai 2010

Mat til lekekjøkkenet

Det er bare å finne frem spisepinnene... eh, nei jeg mener STRIKKEpinnene (jeg bare måtte) og strikke litt mat til lekekjøkkenet. Selv falt jeg for rekene. Selv om jeg mistenker at de er i overkant avansert. Men pølse og egg burde jeg klare. Og nudlene så ikke så værst ut de heller.

Du finner oppskriftene på disse og flere til (pizza'en ser bra ut den også) i boka Twenty to make: Knitted Fast Food av Susie Johns - foreløpig får du tak i boka hos Amazon.co.uk (det er ikke toll på bøker, så det kan du fint bestille fra utlandet) - men kommer straks også på http://www.tanum.no/ til den ikke avskrekkende prisen 58 kr.

Jeg vil tro at noen strikkede matvarer og noen lekekasseroller (som f.eks Duktig fra IKEA) vil være en flott gave til små kokker?

Felt food Bowtie pasta - fra maltagirl33

Jeg kom forøvrig over disse farfalle-pasta'ene laget i filt (burde strengt tatt ikke være særlig vanskelig å lage selv). Du finner disse, og flere andre matvarer i filt på Maltagirl33's butikk hos Etsy. Det finnes forøvrig en hel masse andre matvarer til lek hos Etsy - klikk her for et lite søk.

Da gjenstår det bare å si: Bon Appetitt!
(jeg bare måtte... igjen)

6 kommentarer:

  1. Hi-hi:-) Vet ikke helt om sønnen min hadde satt pris på disse:-)

    SvarSlett
  2. Haha.. Theodor syns det er stas og lage mat, står ofte ved sin lille Brio-komfyr. Men egentlig mest for å bråke med tingene. Leken kommer vel mer etter hvert.

    SvarSlett
  3. http://www.detdumanglernu.dk/

    Her kjøpte svigermor hjemmesydd lekemat til min lille gutt. De er supre også, vaskes på 60 grader og tåler masse :)
    Moro med myk lekemat som det er lov (og trygt) å bite i :)

    SvarSlett
  4. Lilli: Det var mye fint på den siden - takk for tipset! Det burde virkelig gå an å lage noe av dette selv også.. om man bare hadde hatt tid :-/

    SvarSlett
  5. Ja, det er nok det med tiden som er det største problemet.. I hvert fall her i huset. Men sånn er det bare :)

    SvarSlett

LinkWithin