lørdag 30. januar 2010

En bleiebukse og en myk ferskenjakke

Jeg har fått brukt opp den siste delen av Toppull-garnet som jeg kjøpte på salg - nok en bleiebukse til min lille niese. Samme oppskrift som sist; Bleiebukse fra boka Myk start av May B. Langhelle. Så da er DE garnnøstene brukt opp... Bleiebuksene er nå på vei til mottakeren i Trondheim, sammen med BumGenius tøybleie bestilt på http://www.hjemmemamma.com/.

Samtidig som jeg kjøpte Toppull-garnet, kjøpte jeg 3 nøster med Schachenmayr Nomotta Alpaka Fashion i fargen fersken (ser mer ut som tomatsuppe med melk i, spør du meg). Jeg har lenge beundret jakka Mykeste myke jakke fra samme bok; Myk start, så jeg startet med den på onsdag - et greit mønster når man har kommet inn i det. I oppskriften står det at det går med 150 g garn til størrelse 4-8 måneder, men jeg har nå strikket bak- og forstykke og er kommet et lite stykke inn på siste nøstet: Det er NEPPE nok til to armer... Så da har jeg krøpet til korset og bestilt to nøster til (til full pris selvsagt, mot kr 21 på tilbud) på http://www.nettgarn.no/. Så da antar jeg å ha nok til en liten lue, eller et par små sokker... Har ikke helt bestemt meg for knappene, men har jo de vakre knappene fra Buttered parsnips, Aimoobaroo eller kanskje blir det langt mer enkle treknapper kjøpt her i gamlelandet (men som jo passer fint til stilen på jakka). God lørdagsnatt til dere alle!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin