onsdag 5. januar 2011

Red velvet cupcakes..... farlig gode

Bilde lånt fra jamieanne's flickr-side
Til gårsdagens juletrefest på grendehuset skulle jeg bake noe og endelig fikk jeg prøvd en oppskrift jeg har hatt lyst til å prøve lenge: Red velvet cupcakes. De skulle etter sigende være veldig gode - og det stemte. De ER gode!
Bilde lånt fra bloggen Becoming Lola

Oppskriften fant jeg inne hos Chopcakes: Jenta bak Chopcakes, Tone Oraini, lager de mest fantastiske cupcakes (for du må ikke forveksle disse med trauste muffins) på bestilling - og deler raust oppskriftene med oss andre: Tusen takk! Oppskriften finner du her.
 
Red velvet cup cake
Bildet er dessverre ikke lånt noe sted - det er mitt eget dårlige iPhone-bilde tatt dagen derpå i grelt neonlys...

Jeg tilsatte forøvrig litt revet klementinskall i glasuren: Nydelig.... Og så hadde jeg "bare" 3 flasker matfarge (to av de var riktignok amerikanske - litt sterkere enn den norske). Selv må jeg si at cup cake'sene om mulig er enda bedre dagen derpå - selv om pynten nok ikke er like fin da, jamfør bildet over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin