torsdag 8. mars 2012

Påske like om hjørnet

Det er koselig med påske - med appelsiner, egg og forhåpentligvis sol. Jeg håper på full pakke denne påsken som, i hvertfall delvis skal tilbringes på hytta, med vår første overnatting der som målsetning! Og man jo pynte til påske - i hvertfall litt - så jeg har surfet på nettet på jakt etter ideer til pynt man kan lage selv. Først ut kommer pynten jeg lagde selv i fjor:

Denne kaninen - og flere til - kan du laste ned her :)
Denne enkle kyllingen lagde jeg i fjor - se fremgangsmåte her
Jeg falt for disse søte påskeliljene du kan fylle med påskegodt og pynte opp med på bordet. Disse kan du enkelt lage selv - funnet inne hos hjemmets guru; Martha Stewart. Fremgangsmåten finner du her.
Søte påskeliljer av muffinsformer og tykk kartong - søt bordpynt (bokstavelig talt)
Jeg har, som noen muligens har fått med seg, sansen for gjenbruk av fargeprøver. Hva med å lage en slik påskeguirlander av fargeprøver? Du finner fremgangsmåten her.
En fantastisk påskeguirlander laget av fargeprøver
Er du som meg, har du litt stoff liggende (altså tekstiler!) - du kan sy de søteste små påskeegg av små stoffbiter du har liggende: Tenk å fylle en liten eggekartong med slike? Enkel og meget god fremgangsmåte finner du inne hos Retro Mama.
Sy fine egg av dine stoffrester
Egg hører påsken til og jeg er vokst opp med mammas heklede eggevarmere formet som påskeharer. Kanskje er dette noe? Tovede eggevarmere funnet her hos Garnstudio. Selv synes jeg gåsa (som muligens er en påskekylling) var nydelig....

Påske handler jo også om god mat; påskelam og rødvin! Og da må man jo dekke et pent bord - hva med å brette påskehareservietter? (selvfølgelig fra Martha Stewart)

Har du noen tips til noe fint man (enkelt) kan lage selv til påske? Mottas med takk...

2 kommentarer:

  1. Utrolig koselig med påskepynt, likte veldig godt lenken med alle eggene i flotte farger :)
    Ønsker deg en herlig torsdag ♥
    Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Så mange gode ideer! Kanskje man skulle begynne å feire påske? Ønsker meg også hytte å feire påske i, det er så utrolig koselig!

    I år blir det nok neppe noe påskefeiring, men jeg får kjærestebesøk etter å ikke ha sett han på to måneder, så jeg tror nok påsken min blir koselig selv uten egg, hytte og kaniner i år. Men når jeg blir stor så skal jeg ha hytte, helt klart!

    Ønsker deg en fantastisk helg!

    SvarSlett

LinkWithin