torsdag 17. desember 2009

ARGH... og så kan man bare takke seg selv



Endelig fikk jeg satt meg ned og begynt på resten av den siste sokken i vaffelmønster... Den andre har vært ferdig i langt over en måned, så kom jeg til den siste sokken og så... Ja, så var det så mange andre mønstre som også skulle strikkes. Nuvel, jeg satt meg altså ned. Strikkingen gikk forsåvidt fort også - gikk selvsagt AKKURAT tom før garn når jeg skulle begynne å felle til tå. Litt ekstra ventetid der også, før jeg fikk kjøpt mer STERK fra min lokale garn-pusher (Lillings). Kom hjem og skulle kontrollmåle lengden på foten, tror du ikke at den var mistenkelig mye videre rundt foten enn den andre..

Litt finlesing av oppskriften ga meg det fryktede resultatet: Joda, her var det feil i massevis - 14 masker feil for å være korrekt. Hurra. Rekke opp alt sammen igjen. Det er altså lite givende arbeid. Så nå er den sokken jeg var nesten ferdig med, atter en gang halvferdig. Og jeg har mye mer lyst til å strikke juletøfler med bjeller og en kaffevarmer til en god kollega. Det får vente - for nå skal de j.. sokkene bli ferdige til jul (julegave, må vite).

Oppdatering 18.12.09: Sokkene ble ferdig kl 01:00 - fort gjort og de ble veldig fine :-D


For å komme litt i rett stemning til julegavelaging tente jeg lys i de nye Stelton-lysestakene og beundret mine vakre, røde tulipaner (selvsagt i den gode, gamle Aalto-vasen fra Ittala). Det gjenstår å se om dette virkelig hjelper på humøret :-D



1 kommentar:

  1. Uff! Sånt er så innmari irriterende! Har nettopp splittet opp noen sømmer, men det er allikevel ikke like bittert som å måtte rekke opp en hel sokk! Lykke til :)

    SvarSlett

LinkWithin