fredag 1. oktober 2010

Avreise og garn - i en salig blanding

Ut på tur - du kan forresten gjette hvilket flyselskap jeg reiser med....
Jeg er på farten - jeg skal "hjem" til Oslo. For å leie ut leilighet (du ser skjønnheten her), selge himmelseng (du ser dén skjønnheten her) og for å besøke familie og venner. Denne gangen uten Theodor - så det er faktisk en mulighet for å få truffet noen venner.... For med små er det mye som faller i fisk, en liten tass som skal sove, spise.. Alenetid. Så rart. Helt til tirsdag kveld. Lenge.

Jeg har bestilt 10 nøster koksgrå Pickles Extra Fine Merino... (mørkere enn fargen på bildet)


Før jeg drar har jeg imidlertid fått handlet litt hos Pickles - 10 nøster koksgrå Pickles Extra Fine Merino til den nette sum av kr 22/nøste. Ikke spør meg hva jeg skal lage av det. Men med 10 nøster bør jeg stå ganske fritt - og med anbefalt pinnestørrelse 3,5-4 finnes det mye fint å lage. Ikke minn meg på at jeg har selvpålagt garn-kjøpe-forbud heller - for jeg hører ikke på dét øret.
Pickles har hatt oppryddingssalg, men jeg ser at det nå er ganske utplukket - du kan imidlertid fortsatt få kjøpt resirkulert silkegarn til en trivelig pris - se bare her.

Nå må jeg dra - i sekken (javisst, praktisk) har jeg både strikkeri (rullegenser etter oppskrift fra Nøstebarn) og Theorin's Skumringstimen. Men jeg mistenker at jeg heller bruker flytiden (1 t og 35 min) på å sove. Valgets kval! I kofferten finnes flere garnnøster og en plan om å strikke Susie's Reading Mitts fra Dancing Ewe Yarns.

Det blir stille her inne helt til tirsdag - jeg skal bo hos mamma som ennå ikke har somlet seg til å få mobilt bredbånd. Sköt om dej!

1 kommentar:

  1. Kos deg på Oslotur, da! Nydelige nøster du fikk tak i, jeg er stor fan av Extra Fine Merino-garnet til Pickles og er overbevist om at du får laget noe fint av det. Jeg slo til på fire nøster grønn Merino Lace i to nyanser, har veldig lite grønt og prøver å bli flinkere til å eksperimentere med farger. Nyt helgen!

    SvarSlett

LinkWithin