tirsdag 17. august 2010

Med mat i sekken og gardiner i stua

Fra Folkeparken, her ved Grunnvannet
I dag har det vært fantastisk vær her i nord - ikke varmt, riktignok, men strålende sol. Og siden Theodor ikke har vært i barnehagen (begynner i ny barnehage imorgen) - tok vi turen til Folkeparken: Et stort friluftsområde med masse turstier og flere vann her i Harstad. Vi gikk akkurat så langt som små bein kan gå og kom til Grunnvannet, der det er benker og brygge. Og ender. Og i sekken hadde mamma forutseende nok en pose med brødbiter. Stor stas.

Mater ender
Og sekken rommet mer: Kakao og matpakke! Stor stas å spise lunsjen sin ute - før mauren i buksa gjorde seg gjeldende og mamma fikk mer enn nok med å passe på en liten tass som absolutt skulle gå nært vannet. Under lovnaden (som jeg var noe skeptisk til) 'Theodor være 'siktig'. Men en fin tur, det var det så absolutt!
Theodor være 'siktig - lovnad fra en liten tass med stor interesse for vann
Til sist vil jeg vise dere mitt siste prosjekt - i går kveld satt jeg meg endelig (!) ned og sydde gardiner til stua. Lamellgardinene vi har hatt i fire år hadde sett sine beste dager: Flere møter med en klåfingra tass hadde sørget for at det ikke lenger gikk an å justere de. Så for et halvt år siden kjøpte jeg gardiner (det gikk med fire lengder) og gardinwireIKEA (jøss - har'u sett) med planer om å sy de til. Det gikk altså en stund, men endelig er de oppe - jeg klippet av løkkene og klippet til stoffet, sydde på rynkebånd, monterte wiren og hang opp. Jeg er ganske så fornøyd med resultatet - lyset diffuseres pent og stua m/beboere skjermes for innsyn.

Før (øverst) med lamellgardiner og nederst med nye gardiner
Hva de som bygde huset tenkte når de satte inn et 2 meter bredt vindu med utsikt til veien, har jeg ofte lurt på...

4 kommentarer:

  1. Koselig med tur, med medbrakt lunsj :D
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. for en fin blogg du har
    koselig kreativ og inspirerende
    den stripa strikkadressen nedi her var helskjønn
    og er det du som er så flink til å tegne?
    headeren din er kjempefin!!

    sommerhilsen
    Åpent hus

    SvarSlett
  3. Herlig liten tass på tur det. Lykke til i ny barnehage i morgen. :)

    Det ble et mye "mykere" inntrykk med gardinene. Kjempefint. :)

    SvarSlett
  4. Sånne dagar e det så skape gode barndomsminner :o)

    Og gratulera med "nye" gardiner! Nåken prosjekter tar litt lenger tid enn andre, sånn e det bare... :o)

    SvarSlett

LinkWithin