tirsdag 31. august 2010

Klesklypepose

Tada! Min egenkomponerte klesklypepose
Jeg har laget en klesklypepose - helt etter eget hode. Nuvel, jeg søkte på nettet og så på andres versjoner til øyet ble stort og vått før jeg satt i gang med min egen tolkning, så jeg kan ikke akkurat si at jeg fant opp kruttet. Uansett er jeg temmelig stolt av meg selv!! Jeg er nemlig ikke flink til å sy - men som Pippi så flott sier: Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert! Så da må man jo prøve - og nettet er vår venn: Der kan man finne forklaringer og fremgangsmåter på det meste.

Jeg tok utgangspunkt i en barnekleshenger jeg hadde tatt vare og laget mønster på et A3-ark, der bredden på kleshengeren avgjorde bredden på posen. Høyden tok jeg litt på gefühlen - tror det skal være plass til nok klyper oppi der. Kantbåndet er kjøpt hos Ohlssons tyger i Sverige, diverse stoff fra salg på Panduro og broderitråd etter farmor - broderiene (skriften og blomsterstilkene/-bladene) sydde jeg på frihånd. Så nå har hobbylageret blitt et ørlite grann mindre - for det var strengt tatt ikke rare greiene som gikk med.

Dersom du skal kjøpe deg en hobbydings den her måneden, vil jeg anbefale deg en yo-yo mal - det er det jeg har laget blomstene av (du kan kjøpe dette hos hobbyforretninger, eller hos f.eks Stoff & Stil eller hos NorthernQuilts - eller du kan lage en selv, se bare her).

Det er plass til passe store hender i åpningen
Klesklypeposen er ment som en gave, så får man håpe at mottakeren (som selvsagt er hemmelig) ser på skjønnhetsfeilene med velvillige øyne.

6 kommentarer:

  1. Er ikke du flink til å sy? Syns du er riktig så flink jeg! Og du har jo kreert riktig så mye på symaskina i det siste!

    SvarSlett
  2. Det var jo barra FANTASTISK fint!
    Blir stadig imponert øve deg eg jammen!
    Flinke du :o)

    SvarSlett
  3. Den var skikkelig fin! Flotte farger og motiv. Du ER flink :)

    SvarSlett
  4. Sååå fin! detaljene gjör jo bare susen!

    SvarSlett
  5. Wow, så kul den var! Jovisst kan du sy!
    Bloggen din var et nytt bekjentskap for meg. Her var det mye fint. Kommer gjerne innom igjen! :)

    SvarSlett
  6. Denne var kjempesøt! Nesten så en får lyst til å gå ut og henge opp klær! (o:

    Jeg har tenkt på å sy meg en sånn en leeenge, men nå fikk jeg meg hvirkelig et spark! Takk!

    Takk for at du deltar på giveaway'en min også. (o:

    SvarSlett

LinkWithin