tirsdag 20. april 2010

Flotte ting - og ting som ikke svarte helt til forventningene. Del fire

Jeg fortsetter min følgetong og kommer her med del fire som ser ut til å dreie seg om barneklær (se også del en, del to og del tre).

Gode kjøp

Tom og Trine-ull fra Sparkjøp. Var skeptisk, men en venninne anbefalte dette (hun har tre barn OG jobber i barnehage) så jeg kjøpte to sett. Ikke angret et sekund - de er myke og deilige (minner veldig om Janus, men virker litt mykere), holder fasongen fint og har tilogmed havnet i tørketrommelen uten å ta skade av det. Prisen er vidunderlig når man må ha mange sett: 109 kr/del mot Janus sine 179 kr/del. Anbefales på det sterkeste!
PS: Den stripete genseren koster litt mer enn ensfarget genser (139 kr mot 109 kr).

Til informasjon kjøpte jeg forøvrig settene til halv pris (54,50 per del) - Sparkjøp har regelmessig internettilbud som du får beskjed om dersom du melder deg på nyhetsbrevet. De hadde nytt tilbud på ullundertøyet i mars (men da var jeg på ferie) - krysser fingre for at de har et nytt tilbud til høsten!


Vindlue med ullfrotté fra Nøstebarn - kjempefin lue med tynn ullfrotté som holder vinden ute og samtidig er varm og god. Sitter kjempefint på hodet! Snill pris (kr 183,-) og gammeldags, koselig utseende. Theodor har sin i barnehagen og det er bare den lua de bruker på ham. Luene er litt små i størrelsen. 

Ikke fullt så godt kjøp
Her kan jeg antakelig skrive ned alt av bomullsgensere og fancy bukser fra merker som Urban Elk, Ubang, Katvig og Småfolk. Jeg har kjøpt det meste, men det blir ikke brukt: Her i huset går det i ullundertøy, ullundertøy, ullundertøy. Innimellom har han også ulljoggebukse og jakke. Stort mer brukes ikke. Vi bor i nord, så sommersesongen er ikke særlig lang... Så fancy tøy fra fancy merker brukes kun når vi skal bort. Så gjenstår det og se om jeg klarer å la være å handle hos Alma & Lukke på Majorstua, eller hos Lykke & Lukas her i Harstad, neste gang... Jeg lover ingenting

6 kommentarer:

  1. Takk for tips:-) Skal prøve Tom og Trine- ull på guttene mine til vinteren:-)

    SvarSlett
  2. Mamma bestilte Tom og Trine-ull til B&N og den er jo bare helt fantastisk! :)

    Vi har hatt noen utrolig deilige bukser fra Katvig, men jeg vet ikke om prisen på 419 kr per stykk kan veie opp for hvor myke og deilige de er...

    SvarSlett
  3. Utrolig fin blogg, du lager så mye fint! Og alltid fint med anmeldelser på barnetøy!

    SvarSlett
  4. Dette har du jammen meg rett i! Her i Alta går det mest i ullundertøy - og de fine bomullsklærne ser jo nesten ubrukt ut. Det er jo fint for oss strikkende, da har vi jo en unnskyldning for å kjøpe fint garn og bruke tid på strikking!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Takk for tipset! Kommer nok til å prøve ut tom & trine ull på vesla til høsten! :)

    SvarSlett
  6. Fortsett med anmeldelser av tøy, Jannike! Det er perfekt for sånne som meg, som ligger litt etter i løypa og har veldig tro på dine gode tips.

    SvarSlett

LinkWithin