torsdag 15. april 2010

Flotte ting - og ting som ikke svarte helt til forventningene. Del 3

Jeg fortsetter min følgetong og kommer her med del tre (se også del en og del to).

Godt kjøp

Min Stelton Classic kaffekanne i stål, designet av Erik Magnussen i 1977. Jeg fikk den for elleve år siden og den både ser og fungerer like fint. Og en sann fryd for øyet.
Mine fine kontorlamper, kjøpt på salg på IKEA for minst 10 år siden. Jeg har to stykker og betalte ikke mer enn 20 kr stykket på salg. De har fulgt med meg, fortsatt pakket i sin originalemballasje, gjennom årene - men de har aldri kommet opp på veggen fordi det ikke var noe sted de riktig passet inn. Men når vi nå pusset opp kontoret kom de til sin rett. Jeg synes de er utrolig flotte!!!

Ikke fullt så godt kjøp
Spisebord og stoler kjøpt på Bohus på salg for 3 år siden (er ikke i salg lenger, tror jeg kjøpte det for 998,- mens fullpris både før  og etter var 1998,-) - bordet brukes fortsatt, men stolene har vi måttet skifte ut. Beina på stolene ga rett og slett etter, og måtte skrus til med jevne mellomrom. Helt til den ene virkelig ga etter og broder'n havnet på gulvet. Så de kan se frem til å havne på søppelfyllinga. Frem til det skjer, blir de vel stående og ta opp plass i gangen i noen måneder til (de har nemlig stått der siden februar).

Bordet er heller ikke all verdens: Bordplaten suger til seg ALT av skitt og er faktisk vanskelig å rengjøre. Såpass at jeg har måttet bruke neglelakkfjerner for å få av trykksverte etc. Nuvel, det står på kjøkkenet med en voksduk nå - bredden er nemlig perfekt for vårt smale kjøkken - kanskje en dag blir bordplaten skiftet ut.... Settet ser/så slik ut (dette bildet er hentet fra Finn og er ikke mitt):

Nei, kopier er visst ikke tingen...

1 kommentar:

  1. Har en del slike bomkjøp jeg også. Men tror ikke jeg skal driste meg til å lage innlegg om dem ;) Jeg har forresten nesten maken av kjøkkenstolene dine, bare at mine er kjøpt på ikea. Der har en stol gitt etter og jeg lå plutselig i gulvet ( mulig det skyldtes min vekt da....) resten av stolene knirker og knaker og vi sitter nesten med hjertet i halsen ved hvert måltid. Blir nok byttet ut, bare jeg finner noe jeg liker.

    SvarSlett

LinkWithin