fredag 9. april 2010

Flotte ting - og ting som ikke svarte helt til forventningene. Del 1

Jeg er god til å shoppe (bare spør Han) - opp igjennom årene har det blitt gjort en god del gode kjøp, men dessverre også en del ikke fullt så gode. Så jeg tenkte jeg skulle dele noe av dette med dere. Siden jeg som sagt er ganske god på shopping så må nok dette bli en følgetong!!!

Gode kjøp
Plus salt- og pepperbøsse designet av Norway says. Kjøpt fra http://www.purnorsk.no/ ifjor vår - kjempegode i bruk og stilige å se på.

Global-knivene mine - verdt hver eneste krone. Jeg holder de forøvrig skarpe og fine ved å bruke denne utrolig kjekke knivsliperen (Shinkansen fra Rosendahl) som har rett vinkel på slipesteinen - slipestål er definitivt ikke for meg. Jeg har forøvrig kjøpt de en etter en over flere år, mange av de hos Jernia på Sandvika Storsenter, der de har hatt tilbud på serien med jevne mellomrom.


Ikke fullt så gode kjøp
Gryte fra Iittala, serien Tools - dyr og stilig, men dessverre ikke brukervennlig: Håndtakene blir så varme at man må bruke grytelapper for å ta gryta fra steketoppen over til bordet. Sendte en mail til ittala for å høre om det var produksjonsfeil, men nei da: Designeren hadde valgt å sette design fremfor brukervennlighet. Så har du planer om å gå til innkjøp av denne serien, så styr unna: Kjøp heller gryteserien Favorit fra IKEA, liknende design, en brøkdel av prisen (spar ca 1700 kr per gryte) og funksjonell til tusen: Best i test har den også blitt kåret til.

2 kommentarer:

  1. Morsomt med slike innlegg:) Du er nok ikke alene om å gjøre dårlige kjøp:)
    Fine kniver! Jeg innser at det snart er på tide å bytte ut de billige knivenne jeg kjøpte for ti år siden:) Gidder bare ikke å bruke penger på det:)

    SvarSlett
  2. Jeg vil også ha sånne salt og pepperbøsser! =D de var stilige...

    SvarSlett

LinkWithin