tirsdag 13. april 2010

Flotte ting - og ting som ikke svarte helt til forventningene. Del 2

Jeg fortsetter min følgetong og kommer her med del to - det blir definitivt flere av denne sorten, så følg med ;-)

Godt kjøp

Le Klint 172 lampen som jeg kjøpte på salg på Illums bolighus i København i 2002 - 400 kr tror jeg at jeg betalte (vanlig pris er ca 1.200,-). Jeg synes den er like fin fortsatt der den lyser opp på kjøkkenet (på flere enn en måte).


Min Iittala Savoy (av mange kalt Aalto-vase) vase i klart glass - den må riktignok ha mange blomster (minst 20 tulipaner), men du verden så vakkert. En sann klassiker - den ble designet av Alvar Aalto i 1936 (!) og er like stilig den dag i dag. Jeg vasker den i oppvaskmaskinen (som er mye mer skånsom enn min noe hardhendte omgang i kummen) og den ser like fin ut - jeg har hatt min i snart ti år.


Ikke fullt så godt kjøp

Jeg kjøpte denne fuglemateren fra Eva Solo før jul - tenkte det skulle bli godt å bli kvitt de stygge i plast. Den er stilig å se på, men fuglene liker ikke å spise av den - kanskje synes de at de er for utsatt? Uansett, den henger der fortsatt (for den er jo stilig) men har fått selskap av en gammel stygg en i plast...

RETTELSE 04.11.10: Etter noen måneder ble faktisk fuglene vant til fuglemateren og spiste den tom hver dag - men for noen uker siden ble den tatt av årets første høststorm...

2 kommentarer:

  1. Hihi!
    Utolig artig føljetong! Den lampen er råstilig, d var heldig med den!
    Mamma har også en sånn vase, de er så fine!
    Kjøpte også en sånn fuglemater, men erfarte det samme. Kun de aller modigste våget seg innom for et brøkdels sekund, ellers ble det stille på fuglefronten... Så falt den ned og knuste, kanskje like greit?

    SvarSlett
  2. Jeg har også en slik fuglemater, og neida - ikke så mye som en liten fugl har vært innom. Jeg har tatt vår ned nå, men skal gi den nok et forsøk til høsten...

    SvarSlett

LinkWithin