lørdag 7. november 2009

Ønskeliste til jul - hobbybøker...

Jeg kan aldri få nok bøker - og ser du bort i fra interiørbøker er virkelig hobbybøker det store for meg!!! Jeg har kommet over flere bøker jeg ønsker meg, og her er et lite utvalg. Jeg har shoppet mye på nettet, og har kommet frem til at (for meg er) TANUM er best på pris og utvalg. Og dersom du som jeg er medlem av Hobbyklubben, får du 10% på allerede lave priser - kjekt å ta med seg.

I ikke-prioritert rekkefølge ønsker jeg meg (blant annet) følgende bøker:

Vintage baby knits - heirloom knits from the 1920s to the 1950s" av bl.a Kristen Rengren. Mange fine oppskrifter..



Handmade Home: Simple Ways to Repurpose Old Materials Into New Family Treasures av Amanda Blake Soule. En bok med rundt 30 hobbyprosjekt man kan lage, med vekt på gjenbruk. Amanda står forøvrig bak bloggen SouleMama - vel verdt et besøk.


The Creative Family: How to Encourage Imagination & Nurture Family Connections av Amanda Blake Soule (den også). Dette er den første boken til Amanda og har flere ideer og prosjekter man kan gjøre sammen med ungene, med vekt på å fremme ungenes kreativitet og selvfølelse.

Kata Golda - Hand-Stitched Felt - Kata Golda (besøk bloggen hennes her) lager små, søte, naive feltfigurer (og ting) og her får man oppskrift på 25 av dem. Så fine.. sukk.


Strikkeboka av Gerd Fjellanger.
Denne boka skal være både et oppslagsverk og en oppskriftsbok. Inneholder bl.a fremgangsmåten for å lære og beregne egne oppskrifter eller regne om til andre garntykkelser (sistnevnte er midt i blinken for meg).
I oppskriftsdelen er det grunnmodeller til votter, hansker, luer og gensere, samt over 70 strikkeoppskrifter for store og små.


Så håper jeg at noen gavegivere leser bloggen slik at noen av disse havner under et velduftende (plast)juletre her i nord....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin