fredag 6. november 2009

Levering på døra - arvegods


Jeg har arvet noen ting etter farmor og farfar, det ble så tungt at jeg måtte sende det m/Tollpost fra Oslo til Harstad.. Og det kom idag!

Hovedårsaken til at det ble så tungt er den store kista du ser nederst til venstre på bildet over - den er 1 meter (!) høy! Og veldig gammel, dessverre er den strippet for originalmaling utenpå - men inni har den fortsatt originalmalingen, et lite skap og noen skuffer. Kjempesøt.

Trauet gleder jeg meg til å fylle med klementiner og røde epler til jul! Vekta og kaffekannen er ikke helt min stil, men hyggelig å ha - farmor elsket gamle ting og var flink til å ta vare på ting. Se bare under: Brodérgarnet hennes var sirlig samlet i en gammel Kong Haakon konfekteske, og nå har det tatt veien helt opp hit til nord der det skal bli brukt - jeg lover.


Også lille Theodor skal ha noe etter sine oldeforeldre, bl.a denne gamle globusen med lys - den er kjempefin og lyset er helt ypperlig til nattlys dersom han mot formodning skulle vokse seg mørkeredd. Den lille stolen er også kjempesøt og kan brukes som krakk/bord/stol som man lyster. Og til slutt farmors 50-talls tallerkenhylle som nå brukes til Theodors bøker.
Det var masse mer i den store kista, men det får jeg heller komme tilbake til. Akkurat nå har jeg nok med å minnes farmor og farfar: De er dypt savnet, og mange varme tanker går til dem for alt de tok meg med på og for hvem de var. Så heldig jeg er som har fått så mange ting og minnes de etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin