torsdag 7. juli 2011

Fargerik glede på tørkesnora


Jeg har tidligere skrevet om sengetøyet vi var så heldige å arve av min kjæres onkel, jeg visste ikke hva jeg skulle bruke det til og landet på å beholde det som sengetøy. Nå har vi hatt besøk og begge settene har vært i bruk, og som seg hør og bør er det nå vasket igjen: Jeg hang det opp på den gammeldagse tørkesnora vår og nå sprer sengetøyet glede mens det tørker.

Forresten skal man ikke kimse av gammeldags tørkesnor.. Det går enorme mengder tøy (ca 50 m tørkesnor) på denne og det er, etter min mening, ikke tvil om at sengetøy som har hengt til tørk ute lukter myyye bedre. Selvfølgelig forutsatt at man ikke har pollenallergi, da bør man jo ikke tørke klær ute.
Dersom du ikke er så heldig som oss og fikk en med på kjøpet, går det faktisk an å kjøpe nye versjoner. Se bare her og her.

Ha en strålende dag, med og uten nyvasket sengetøy (fra 70-tallet).

2 kommentarer:

  1. Man MÅ jo bare bli i godt humør av disse flotte fargene :)

    SvarSlett
  2. For et fantastisk herlig sengetøy! Så heldig du er! Jeg har maken tørkesnor! Og det er helt rett at den ikke skal undervurderes! Det går masse tøy på den og den er jo helt perfekt til store tørkeobjekter! :) Ha en fin lørdag! :)
    Sandra

    SvarSlett

LinkWithin