torsdag 4. juni 2009

Venter på postmannen med hjertet i halsen

Jeg var på kurs i forrige uke og på vei hjem satt jeg på perrongen og ventet på toget til Gardermoen. For å få tiden til å gå begynte jeg å montere Veksejakka fra Nøstebarn som jeg var nesten helt ferdig med, toget kom og jeg gikk ombord. Da jeg endelig fant setet mitt var strikkeveska borte: Gikk febrilsk gjennom hele toget uten å finne den, til slutt måtte jeg bare innse at jeg hadde glemt den igjen. Med min dyrebare veksejakke (hadde jobbet med den i 3 uker - veeeeldig tynt garn), Nøstebarn-boka, to andre strikkebøker og div. strikkepinner. Konduktøren ringte stasjonen, men ingen hadde levert inn noe og ikke noe lå ved benken der jeg hadde sittet.

Heldigvis ringte jeg Narvesen: Der var den!!! Ble enige om at ekspeditøren skulle sende posen med neste tog, så ville jeg plukke den opp på Gardermoen. Men tror du ikke jeg kom for sent: Toget gikk akkurat når jeg kom ned på perrongen...

Det hele endte imidlertid godt, og jeg sitter nå og venter på at posen skal komme med posten.. I mellomtiden har jeg strikket en liten babyjakke og babysokker, som gikk adskillig fortere siden garnet var (minst) dobbelt så tykt.

Torsdag 04.06.09: Den kom idag - like hel og fin som når jeg glemte den igjen på stasjonen. Hvilken lykke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin