tirsdag 16. juni 2009

Drømmegarn


Etter en etterlengtet husmorferie i Oslo kom jeg igår kveld hjem med en stor pose med garn i bagasjen: Fantastisk myke Sublime, et italiensk garn av merino, silke og kasjmir (og ja, det er så mykt som det høres ut). Bilder kommer!!

Noe kjøpte jeg på Tjorven på Majorstua og noe på Rett & Slett på Sandvika storsenter, kjøpte også de to oppskriftsheftene som har kommet ut med norsk oversettelse (Sublime 600 og Sublime 606). Jeg har funnet ut at det på engelsk også finnes ytterligere to hefter... Sukk. I tillegg til garnet kjøpte jeg knapper i alle mulige slags varianter - det ble en dyr tur!

Jeg har tenkt til å strikke en jakke og en hjelmlue til guttungen (må bare øke størrelsen litt, dessverre går oppskriftene bare til 2 år), samt en lue til den lille tantebabyen som kommer i august/september. Må bare bli ferdig med en ullbukse først... Køen av prosjekter begynner å bli lang - og garnlageret begynner å tyte ut av kisten som er avsatt til formålet. Jeg fikk igår en ladning med Lammeuld fra http://www.123knit.com/ - kan anbefales til Nøstebarn-oppskrifter.. Gudene vet når jeg skal få strikket ferdig alt. Godt jeg har en jobb som innebærer nattevakter ;-)

2 kommentarer:

  1. Hva er din erfaring med dette garnet? Jeg synes det nupper veldig. Strikket hentesett i det, men det er ikke pent lenger!

    SvarSlett
  2. Vet du, jeg har faktisk ikke strikket ferdig noe i dette garnet enda. Men prismessig tror jeg rett og slett at man likeså godt kan kjøpe Drops Merino Extra Fine.
    Dumt at det nupper :-( Men babytøy burde man vel klare å holde fint - det brukes jo ikke så lenge før det skiftes ut.
    -Jannike-

    SvarSlett

LinkWithin