tirsdag 5. mai 2009

Djevellue til en liten engel

Jeg har alltid synes at disse djevelluene er så utrolig søte, har endelig fått strikket en etter en oppskrift jeg fant på Gro's blog. Fargene ble valgt for at det skulle passe til buksa og genseren jeg har strikket til ham.

Jeg fulgte oppskriften til størrelse to år, men synes nok at lua er i minste laget: Engelen er kun 16 mnd. Får forsøke å strikke en til der jeg øker maskeantallet.

Oppskriften var grei og følge, og det var ikke vanskelig i det hele tatt: Jeg bruke 1,5 dag på lua, og jeg er nybegynner! Det blir nok flere slike luer etterhvert - en kjempefin gave til babyer, både nye og litt eldre.


Oppdatering 15.05.09

Jeg har allerede laget to luer til. En der jeg har økt maskeantallet (så nå er den faktisk litt i største laget) og en størrelse 6 mnd. Er litt usikker på hvem som skal få lua i størrelse 6 mnd - muligens et lite tantebarn som er på vei. Har strikket et par sokker strl 6 mnd også, søte og små - men dessverre med noen hull der det er økning. Jaja, første paret får vel se sånn ut?!
Det grønne garnet er kjøpt på Nille mens det hvite og grå er kjøpt på Rema. Ikke rare kostnaden mao.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin