tirsdag 22. februar 2011

mamutsalg - boktips

Jeg har vært på mamutsalg og sikret meg boken "Alltid beredt til å dø for mitt barn" av den svenske illustratøren Joanna Rubin Dranger. For kr 99. Hurra. I boken er det illustrasjoner og tekster om det å være småbarnsmamma og ikke perfekt: Jeg kjenner meg godt igjen. Og det er nettopp dét som er så fantastisk med Joanna's bøker: Man kjenner seg igjen og det er så utrolig godt tegnet og skrevet, det ligger så mye i en enkelt illustrasjon og noen få linjer med tekst...

En av de fantastiske illustrasjonene fra boken
Joanna har tidligere skrevet/tegnet de FANTASTISKE bøkene "Frøken Livredd og Kjærligheten" og oppfølgeren "Frøken Makeløs og Karrieren".  Jeg anbefaler de varmt. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at de er en absolutt nødvendighet i enhver kvinnes bokhylle: Jeg kjenner meg så inderlig godt igjen i bøkene.

2 kommentarer:

  1. Takk for tips, tror jeg må ta meg en tur på mammutsalg jeg også :)

    SvarSlett
  2. Oi, her må det hamstres!

    Ikke til meg - jeg har digget Joanna Rubin Dranger i årevis - men til gaver. Herlige bøker.

    SvarSlett

LinkWithin