onsdag 10. februar 2010

Sokker til meg selv - Husbeast

ENDELIG ble jeg ferdig med disse sokkene som ble påbegynt for nesten en måned siden - har hatt flere prosjekt innimellom og de har blitt liggende. Mønsteret heter Husbeast og er et gratismønster fra Ravelry. Jeg har brukt garnet Schachenmayr Nomotta Alpaka i fargen 003, pinne 4 mm - dette var antakelig litt mye, burde nok brukt 3,5 mm pinner. Det var akkurat ikke nok med to nøster, så måtte bruke ca 1 m fra nøste nr tre. Kjøpte nøstene på salg, så den totale kostnaden blir kr 42,42! Men så var det de arbeidstimene da....

Sokkene er kjempemyke og deilige, dette er ikke et sokkegarn - men så skal jeg også bruke de som sovesokker når det er kaldt (og det er det nå).

Jeg er veldig fornøyd med tuppen på sokkene, som er felt av ved å bruke kitchener stitch, som gjør fellingen/sammensyingen nærmest usynlig (det ser ut som at det er strikket). Jeg brukte denne videoen fra youtube som hjelp.

Jeg har forøvrig oversatt oppskriften, men har ikke fått svar fra Amy King som har laget oppskriften om det er greit at jeg legger ut oversettelsen - så det får heller vente.

2 kommentarer:

  1. Så fine de ble! Jeg blir alltid veldig imponert av sokkestrikkere, selv er jeg så dårlig på sokk nr. 2... Forøvrig også imponerende at du har oversatt oppskriften! Flink er du :)

    SvarSlett
  2. Flotte sokker! Jeg likte også veldig godt det mønsteret der. Men de jeg strikka egner seg ikke til kosesokker. Raggegarn gjør sjeldent det...=P

    SvarSlett

LinkWithin